środa, 15 sierpnia 2012

w pałacu u króla

Król na wakacjach, a więc najwyższy czas na zwiedzanie jego włości ;) Drzwi Palais royal de Bruxelles są otwarte dla zwiedzających każdego roku w okresie wakacyjnym. Wizyta jest bezpłatna! Ja już byłam tam dwukrotnie :) A co! :)

Palais royal de Bruxelles ulokowany jest w samym centrum miasta i spełnia funkcję oficjalnej siedziby monarchy. Znajdują się tam biura króla, królowej i innych ważnych osobistości, a także apartamenty przeznaczone dla szefów innych państw podczas oficjalnych wizyt. Sam król z rodzinką mieszka w Royal Castle of Laeken na przedmieściach Brukseli (tam, gdzie znajdują się szklarnie).

W tym roku dla zwiedzających przygotowano 2 wystawy:
  • Face to Face: wystawa poświęcona twarzom i maskom różnych kultur;
  • Riddles to challenge your brain: wersja mikro naszego Centrum Nauki Kopernik :)
Palais royal de Bruxelles
jeden z wielu (!) pokoików o niewiadomym przeznaczeniu :P
challange your brain!
face to face

2 komentarze:

  1. Zazdroszczę zwiedzania tego pałacu jak byłam kilka laty temu w Brukseli też liczyłam na zwiedzenie ale niestety błąd taktyczny jakim była pora roku uniemożliwiły mi to aczkolwiek jeszcze do Brukseli zawitam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. nieźle. W Polsce mogli by ustanowić monarchię. To byłoby szalone ;)
    A co do Brukseli... Ogólnie Belgię zwiedzałam jedynie przejazdem, w godzinach porannych walcząc ze snem. Ale te malownicze uliczki i domy zapamiętam do końca życia. Całkiem przyjemne miejsce.

    OdpowiedzUsuń