piątek, 18 maja 2012

Le Concert Olympique

Obiecałam zdążyć z zaległym postem przed kolejnym weekendem - here we are :)

Jak już wspominałam, poprzednia sobota była bardzo intensywną sobotą. Jak to przystało na dzień pełen wrażeń - czasu na odpoczynek nie było. Po odhaczeniu na mapie miasta ważniejszych instytucji unijnych, udałyśmy się z Mariką na koncert do Teatru Narodowego. Technicznie rzecz ujmując, to Marika mnie tam zabrała - merci ma chérie! :)

Le Concert Olympique w telegraficznym skrócie:
  • orkiestra powstała w 2010 roku,
  • na jej czele stoi Jan Caeyers (jeden z największych specjalistów muzyki XVIII i XIX-wiecznej, profesor na Uniwersytecie w Leuven),
  • liczy około 40 muzyków,
  • zajmują się głównie twórczością Beethovena,
  • razem występują tylko kilka razy w roku,
  • nazwa orkiestry Le Concert Olympique nawiązuje do Le Concert de la Société Olympique - najważniejszej organizacji koncertów w Paryżu w latach 1782-89.
Pomimo faktu, iż jakąś specjalną miłośniczką muzyki klasycznej nie jestem, to bardzo mi się podobało :) Niewątpliwie przyczynił się do tego jeden z muzyków, który przykuwał całą moja uwagę; grą na skrzypcach w rzeczy samej! (:

zdjęcie podkradzione z oficjalnej strony :) niestety nasze nie są zbyt wyraźne...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz